American Express Travel Nederland Veelgestelde Vragen

Mijn voordelen

Membership Reward punten

Nee, u kunt niet uw punten alleen voor toeslagen, belastingen of een verzekering gebruiken om deze extra kosten te betalen. U kunt wel al uw punten of een gedeelte ervan gebruiken op het totaalbedrag van de boeking.

Ja, de optie om te betalen met Membership Rewards is beschikbaar op de uitcheckpagina. Alleen beschikbaar voor vooraf betaalde producten. 

Nee, het is niet mogelijk om punten van verschillende accounts te combineren. Maar u kunt wel uw punten overzetten van de ene kaart naar de andere, zodat u al uw punten op hetzelfde account heeft voordat u op onze website reizen gaat boeken. 

Het is niet mogelijk om punten van verschillende accounts te combineren, omdat Membership Rewards een persoonlijk voordeel is. 

Ja, u kunt punten gebruiken om reizen te boeken voor anderen, op voorwaarde dat de tickets niet voor wederverkoop, promotie of commercieel gebruik zijn.

De optie om te betalen met Membership Rewards punten is beschikbaar op de uitcheckpagina, maar alleen voor vooraf betaalde producten. 

Volg deze stappen om uw punten te gebruiken als betalingsoptie:
Stap 1: Zorg ervoor dat u bent ingelogd.
Stap 2: Zorg ervoor dat u de producten selecteert die in aanmerking komen voor betaling met Membership Rewards punten (alleen vooraf betaald)
Stap 3: Als u uw punten nog steeds niet kunt zien, neemt u contact op met het nummer op de achterkant van uw kaart. 

Geen zorgen. U kunt uw Membership Rewards® punten combineren met uw betaling op uw American Express kaart.

Nee, er zijn geen extra vergoedingen verbonden aan het verzilveren van punten en/of reistegoed voor reizen die zijn geboekt via American Express Travel Online.

Nee, u hoeft niet mee te reizen.

Eventuele punten worden binnen vijf werkdagen na het uitvoeren van de transactie aan uw account toegevoegd. Het kan tot tien weken duren voordat u dit in de online omgeving ziet.

Als u Membership Rewards® punten heeft gebruikt om uw reis te boeken, worden de volledige kosten van uw boeking, inclusief eventuele belastingen, kosten en toeslagen van de vervoerder, bij het boeken in rekening gebracht op uw kaart. Vervolgens ontvangt u binnen 5-10 werkdagen na de boekingsdatum een creditafschrift voor alle Membership Rewards punten die u heeft ingewisseld voor de reisboeking.

Terug naar boven

Kaarthouder Voordelen

In aanmerking komende kaarthouders kunnen online boeken binnen het Fine Hotels & Resorts-programma en The Hotel Collection.

De pagina Fine Hotel & Resorts-programma.

De pagina Hotel Collection

Ja, Kaarthouders die zich hebben aangemeld voor het American Express Membership Rewards programma verdienen hun standaardtarief voor elke volledige dollar/euro die zij hebben uitgegeven aan vluchten, vooraf betaalde hotels, autohuur en ervaringen op: americanexpressstravel.nl/reizen. Dit geldt niet voor boekingen voor Fine Hotels & Resort en The Hotel Collection. 

Terug naar boven

Fine Hotel & Resorts / The Hotel Collection

Vrienden en familie kunnen meeprofiteren van de voordelen van dit programma als de hoofdkaarthouder ook reist tot een maximum van 3 hotelkamers.

Een in aanmerking komende kaarthouder moet zijn ingelogd om de prijzen te kunnen zien. 

Uw hotelboeking bij Fine Hotels & Resorts betaalt u bij het uitchecken in het hotel.  

Nee, uw tegoed wordt van de uiteindelijke factuur afgetrokken bij het uitchecken. U ontvangt € 1 voor elke in aanmerking komende dollar die u tot € 75 heeft uitgegeven. In aanmerking komende kosten zijn exclusief belastingen, fooien, kosten en kosten van de kamer. Sommige hotels kunnen aanvullende uitsluitingen hebben (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aankopen in hotels die niet zijn aangesloten en/of eigendom zijn van derden). Neem contact op met de receptie van het hotel voor meer informatie. Het tegoed moet bij het eerste verblijf worden gebruikt en kan niet worden overgedragen naar een ander verblijf. Het is niet inwisselbaar voor contant geld en verloopt bij het uitchecken. Het tegoed kan niet worden ingewisseld en kan niet worden teruggestort in USD of equivalent in lokale valuta op basis van de wisselkoers op de dag van aankomst.

De in aanmerking komende kaarthouder kan een boeking doen op de speciale pagina, de American Express Travel-website of via de Platinum en Centurion Travel Service.
Ga naar de pagina Fine Hotel & Resorts-programma.

In aanmerking komende kaarthouders mogen per verblijf maximaal drie kamers boeken binnen het Fine Hotels & Resort-programma of het Hotel Collection-programma. Back-to-back verblijven binnen een periode van 24 uur op dezelfde locatie worden beschouwd als één verblijf. 

In aanmerking komende kaarthouders kunnen boekingen maken op de speciale pagina of de American Express Travel-website.
Ga naar de pagina The Hotel Collection.

Terug naar boven

Beheer mijn boeking

Wijziging & Annuleringen

Neem contact met ons op om uw boeking te wijzigen of te annuleren. Alle vrijwillige wijzigingen en annuleringen zijn onderhevig aan de kosten van de luchtvaartmaatschappij en/of de leverancier.

 a. Wijzigingskosten
€ 30 per persoon, per wijziging plus alle kosten die door de leverancier(s) worden opgelegd.
 b. Annuleringskosten
€ 30 per persoon, plus alle kosten die door de leverancier(s) worden opgelegd.     

             

U kunt geen reizigers toevoegen aan uw bestaande boeking, dus u moet een nieuwe boeking maken voor de extra reizigers. Voor een nieuwe boeking geldt het laagste beschikbare tarief. 

Neem contact op met American Express via het telefoonnummer in de e-mail met de boekingsbevestiging. 

Alle kosten die worden gemaakt door het wijzigen van uw boeking worden in rekening gebracht op dezelfde kaart die werd gebruikt om de oorspronkelijke boeking te betalen.

Terug naar boven

Maak een boeking

Als u problemen ondervindt bij het voltooien van een boeking op de American Express Travel-website, probeer het dan opnieuw nadat u uw cookies heeft gewist of probeer een andere webbrowser. Neem contact met ons op als het probleem zich blijft voordoen.

We bevestigen uw boeking met een e-mail ter bevestiging van uw reisschema. Neem contact met ons op als u deze e-mail niet binnen 24 uur na boeking heeft ontvangen.

Zodra uw boeking is voltooid, stuurt American Express Travel Online een e-mail om uw boeking te bevestigen. Het kan tot 30 minuten duren voordat u de e-mail ontvangt.                   
Neem contact met ons op als u niet binnen 24 uur na het maken van uw boeking een e-mail ter bevestiging van uw boeking ontvangt.

Op American Express Online Travel kunt u vluchten, accomodatie, autohuur en activiteiten boeken.

Kaarthouders die een boeking maken voor een derde dienen in te loggen alvorens de boeking te maken. Als de kaarthouder niet is ingelogd en een boeking maakt voor iemand anders, moet hij of zij deel uitmaken van de reisorganisatie, anders moet het formulier Toestemming tot debiteren worden ingevuld. Dit is om u te beschermen tegen frauduleuze transacties.

Nee, u kunt ook boeken zonder registratie.

Nee, we bieden helaas geen prijsmatch aan. 

Resultaten worden automatisch gesorteerd op goedkoopste optie op basis van uw zoekcriteria. Als u een Centurion- of Platinum-kaarthouder bent en op zoek bent naar een hotel, worden op de site eerst de Fine Hotel & Resorts-hotels en The Hotel Collection-hotels weergegeven. 

Er worden geen creditcardkosten in rekening gebracht voor het gebruik van uw American Express kaart om reisproducten te kopen. American Express brengt voor vluchten EUR15.00 servicekosten in rekening voor het maken van een boeking. 

Terug naar boven

Mijn Reisschema

Ga naar de startpagina van Travel en klik op het tabblad "Mijn boekingen". Vanuit daar kunt u uw reisschema afdrukken.

Terug naar boven

Vlucht

Boek een Vlucht

Wij bieden de meeste binnenlandse en internationale luchtvaartmaatschappijen op de site en werken voortdurend aan uitbreiding van ons assortiment.

Alle genoemde prijzen zijn inclusief luchthavenrechten (APD - Air Passenger Duty), belastingen of heffingen.

In de zoekopdracht wordt altijd het laagste vliegtarief en beschikbare vluchtopties weergegeven. Helaas kunnen klassen niet gecombineerd worden, evenals de tarieven kunnen niet gecombineerd worden met verschillende luchtvaartmaatschappijen.

American Express Travel kan geen vluchten verwerken bij vertrek binnen 24 uur na het boeken.

Selecteer het aantal kinderen en baby's in het vervolgkeuzemenu in het vak 'Vluchten zoeken' op de startpagina. Voer vervolgens de leeftijd van elk kind in. 
Voor binnenlandse en internationale luchtvaartmaatschappijen: Baby's moeten jonger zijn dan 2 jaar; kinderen moeten tussen 2 en 11 jaar oud zijn op het moment van de reis.
Elk kind mag als alleenreizende minderjarige reizen, indien dit wordt aangevraagd door de ouder/wettelijke voogd. Vanwege de beperkingen van de luchtvaartmaatschappij, de beschikbare diensten en mogelijke kosten, moet een alleenreizende minderjarige rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij worden geboekt. 

U kunt tijdens het boekingproces de regels voor boekingen en/of tarieven controleren. Selecteer 'tariefsvoorwaarden' op de pagina selecteren/uitchecken of bevestigen. Vluchten en hotels kunnen onderhevig zijn aan de volgende beperkingen:                                   

Niet-restitueerbaar - restituties niet toegestaan.
Niet-overdraagbaar - naamswijzigingen niet toegestaan.
Niet-verwisselbaar - uitwisselingen/wijzigingen niet toegestaan.
Niet-herrouteerbaar - wijzigingen in routering niet toegestaan.
Geen upgrade mogelijk - upgraden naar hogere tarieftypen niet toegestaan.

Deze voorwaarden worden opgelegd door de luchtvaartmaatschappij en leveranciers, en moeten strikt worden nageleefd.

Belastingen en heffingen op een vlucht worden bevestigd op het moment van boeken, omdat deze variëren afhankelijk van de luchthavens van vertrek en aankomst. Deze belastingen en heffingen zijn opgenomen in de prijs- of puntenwaarde die wordt vermeld bij het boeken. Af en toe moet belasting op de luchthaven worden betaald en kan deze niet worden opgenomen in de prijs van het vooraf betaalde ticket.

Na bevestiging van uw boeking sturen wij u een bevestigingsnummer van de luchtvaartmaatschappij. Gebruik dit nummer voor het beheren van uw boeking en om rechtstreeks op de website van de luchtvaartmaatschappij in te checken.

Na bevestiging van uw boeking geven wij een e-ticket uit. Bij het inchecken dient u een geldig paspoort te tonen voor internationale vluchten. U kunt het best een afdruk van uw bevestiging maken en deze samen met uw identiteitsbewijs laten zien bij het inchecken.

Op dit moment zijn goedkope luchtvaartmaatschappijen niet beschikbaar op onze site, maar daar werken we wel aan, dus houd ons in de gaten. 

Terug naar boven

Wijzigingen & Annuleringen

Naamswijzigingen zijn over het algemeen niet toegestaan. Als u een fout heeft gemaakt en de naamgegevens onjuist heeft ingevoerd, neemt u dan contact met ons op voor verdere ondersteuning.

Helaas wordt uw volledige reisschema geannuleerd als u 'niet komt opdagen'. Omboeken is misschien niet mogelijk. Ook kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Soms moeten de luchtvaartmaatschappijen wijzigingen aanbrengen, zoals een ander vliegtuig, vluchtnummer of een kleine wijziging in de vertrek- en/of aankomsttijd. Minder vaak kunnen er wijzigingen zijn in de plaats van vertrek, de plaats van aankomst of de reisdatum.                   
American Express of de luchtvaartmaatschappij zal u op de hoogte stellen van wijzigingen in het vluchtschema. Aangezien er op elk moment wijzigingen kunnen worden aangebracht, raden wij u ten zeerste aan om de tijden en vluchtnummers 24 uur voor vertrek te controleren. 

Terug naar boven

Bagage

Als deze informatie niet is opgenomen in uw reisbeschrijving, raadpleegt u dan de website van de luchtvaartmaatschappij, omdat de bagagegrootte en het gewicht per luchtvaartmaatschappij, boekingsklasse en frequent flyer-status verschillen. Voor bagage boven de toegestane hoeveelheid en grootte, kunnen kosten in rekening worden gebracht en moet bij het inchecken worden betaald.

Als uw ruimbagage is zoekgeraakt of als u iets hebt achtergelaten op de vlucht waar u op reis was, neemt u rechtstreeks telefonisch contact op met de luchtvaartmaatschappij.

Terug naar boven

Mijn Vlucht Beheren

We versturen geen e-ticket, omdat u deze niet nodig heeft op de luchthaven. Bewaar echter wel uw bevestiging met het boekingsnummer van de luchtvaartmaatschappij. Als u uw ticketnummer nodig heeft, neemt u dan contact met ons op.

De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden online inchecken aan, zodat u uw instapkaart kunt afdrukken of rechtstreeks naar uw mobiele toestel kunt verzenden, meestal binnen 24 uur voor uw geplande vlucht. Op sommige routes kunnen de instapkaarten mogelijk alleen op de luchthaven worden afgedrukt. Controleer de website van uw luchtvaartmaatschappij. 

U kunt dit het best via het online inchecksysteem van de luchtvaartmaatschappij doen voordat u vertrekt. Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de door u ingevoerde informatie correct is.

Wanneer we uw boeking bevestigen, sturen we u het bevestigingsnummer van uw luchtvaartmaatschappij. U heeft dit nodig om uw boeking te beheren en rechtstreeks in te checken op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Als uw luchtvaartmaatschappij vooraf gereserveerde zitplaatsen toestaat, gaat u naar de website van de luchtvaartmaatschappij om uw stoel te kiezen.

Ga rechtstreeks naar de website van de luchtvaartmaatschappij om uw boeking te beheren, in te checken en uw instapkaart af te drukken. 

Ga rechtstreeks naar de website van de luchtvaartmaatschappij om speciale assistentie aan te vragen voor uw vlucht. 

Neem rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij of de boekingsmedewerker of voeg het Frequent Flyer-nummer toe bij het inchecken of bij de klantenservicebalie.

Terug naar boven

Andere Informatie

Via dingen om te doen kunt u transfers boeken. Het hangt per locatie af wat voor mogelijkheden er zijn.

We versturen geen e-tickets, omdat u dit niet nodig heeft om online of op de luchthaven in te checken. Mocht u uw ticketnummer nodig hebben, neemt u dan contact met ons op. Dan sturen wij het u toe. 

Inchecken voor binnenlandse vluchten vindt plaats vanaf ongeveer 60 minuten voor vertrek.
Inchecken voor vluchten binnen Europa vindt plaats vanaf ongeveer 2 uur voor vertrek.  Inchecken voor internationale vluchten vindt plaats vanaf ongeveer 3 uur voor vertrek.
Als u niet op tijd incheckt, kan uw reisschema worden geannuleerd. In dit geval is omboeken misschien niet mogelijk. Ook kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.

U kunt alleen American Express Membership Rewards® punten inwisselen op de American Express Travel-website.

Terug naar boven

Hotel

Selecteer "Hotelvoorzieningen" voor alle voorzieningen, activiteiten en diensten van het hotel. 

Ja, u kunt uw bedtype selecteren wanneer u boekt. Mits dit bedtype beschikbaar is.

Controleer dit bij de locatie met behulp van de gegevens in de e-mail met de boekingsbevestiging. Zij kunnen niet altijd aan dit verzoek voldoen maar kunnen de kamer eerder aan u geven als deze beschikbaar is. Als u later aankomt dient u dit altijd ofwel aan ons te laten weten zodat wij het hotel op de hoogte kunnen stellen, of u neemt zelf rechtstreeks contact op met het hotel.

U heeft een door de overheid uitgegeven identiteitsbewijs en een hotelvoucher nodig. Daarnaast vragen de meeste hotels om een creditcard die op uw naam staat. 

Uw betaling dekt de kamer en, indien aangegeven, ontbijt. Voor andere voorzieningen kunnen kosten in rekening worden gebracht. In bepaalde steden geldt een toeristenbelasting, die rechtstreeks aan het hotel moet worden betaald.

Eventuele lokale kosten/belastingen moeten in het hotel worden betaald. Zie het gedeelte met hotelinformatie. 

Voor Fine Hotels & Resorts en The Hotel Collection kunt u uw loyalteitsnummer toevoegen wanneer u boekt. Andere loyaliteitsprogramma's van hotels accepteren geen boekingen van derden volgens hun Algemene Voorwaarden. U dient rechtstreeks contact op te nemen met het hotel om uw loyaliteitsnummer aan uw boeking toe te voegen, naar goeddunken van het hotel. 

Met een van de American Express reisvoordelen (Fine Hotels & Resorts of The Hotel Collection) betaalt u pas bij uitchecken. Voor alle andere locaties zult u moeten betalen op het moment van boeken. 

Zoek naar hotels waar huisdieren zijn toegestaan in het gedeelte "Hotelvoorzieningen". Sommige hotels brengen mogelijk extra kosten in rekening, die ter plaatse moeten worden betaald. De meeste hotels moeten vooraf worden geïnformeerd. 

Elke kamer heeft een ander beleid dat door het hotel is ingesteld. Meer informatie vindt u via de koppeling naar het kamerbeleid.

Ja. Voordat u uw boeking bevestigt, kunt u specifieke verzoeken doen, zoals een kamer waar niet gerookt mag worden. Let op: dit zijn slechts verzoeken, garanties zijn niet mogelijk.

U kunt maximaal drie kamers boeken bij één boeking. Maar u kunt meerdere boekingen maken. 

We sturen u een e-mail ter bevestiging van uw boeking met uw reisschema. Hotelvouchers kunnen online worden afgedrukt na voltooiing van de boeking of via het gedeelte "Mijn boeking" op de startpagina.

Ja, we bieden een breed scala aan transfers in het gedeelte Ervaringen. 

Terug naar boven

Autohuur

Autohuur is beperkt tot ophalen en inleveren bij de luchthaven. De online zoekopdracht moet de ophaal- en inlevertijd van de voorgestelde huurperiode bevatten. 

One-way verhuur: Als u de auto inlevert bij een andere locatie, worden normaal gesproken kosten in rekening gebracht.  Als niet is opgegeven dat deze kosten zijn inbegrepen in de prijs, dienen deze bij het ophalen rechtstreeks in de plaatselijke valuta aan de leverancier te worden betaald bij de verhuurbalie. Raadpleeg het autobeleid/wat inbegrepen is bij de tarieven en uw huurvoucher voor meer informatie. 
Als u uw voertuig buiten de geboekte ophaal-/inlevertijd en -datum ophaalt of inlevert, kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. 

Uw rijbewijs, een geldige creditcard op de naam van de hoofdbestuurder en de voucher voor de huurauto. Let op, in sommige landen wordt er ook gevraagd om een internationaal rijbewijs. Het is uw eigen verantwoordelijkheid hier zorg voor te dragen.

Dit varieert. Raadpleeg daarom het autobeleid/wat is inbegrepen in de tarieven en uw voucher voor meer informatie.  

Bij sommige autoverhuurbedrijven moeten huurders ten minste 25 jaar oud zijn, terwijl bij andere bedrijven mogelijk extra kosten in rekening worden gebracht. U heeft een geldig rijbewijs en een geldige creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig om uw boeking te voltooien.

We sturen u een e-mail ter bevestiging van uw boeking met daarin uw reisgegevens. U kunt uw voucher voor de autohuur online afdrukken nadat u de boeking hebt voltooid of via het gedeelte "Mijn boeking" op de startpagina.

Terug naar boven

Activiteiten

Tours en activiteiten kunnen gewoonlijk online worden geboekt via de website van American Express Travel. Vanwege reisbeperkingen door COVID-19 kunnen we deze producten momenteel echter niet aanbieden.

Neem contact op met het American Express Online Travel Team om uw boeking te annuleren of te wijzigen.

U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw boeking. Klik op de koppeling voor voucher afdrukken om uw voucher te bekijken. Hier vindt u belangrijke informatie over ontmoetingspunten, tijden, wat inbegrepen is en aanvullende vereisten. 

Bij sommige touroperators moet u uw boeking vóór de datum van de tour opnieuw bevestigen bij de lokale touroperator. Raadpleeg het gedeelte met belangrijke informatie op uw voucher.

Bij sommige touroperators is een gedrukt exemplaar van de voucher vereist en bij andere is een mobiel ticket toegestaan. Raadpleeg het gedeelte met informatie op uw voucher. 

In de meeste gevallen kunt u extra informatie toevoegen aan de uitcheckpagina. Neem rechtstreeks contact op met uw touroperator als u niet om deze informatie wordt gevraagd of vergeet dit bij het boeken toe te voegen. De contactgegevens vindt u op uw voucher. 

Alle tourgegevens vindt u in het gedeelte met tourinformatie. Als u een Centurion- of Platinum-kaarthouder bent, kunt u ons bellen op het nummer op de achterkant van uw kaart. Onze reisspecialist is u graag van dienst. 

Raadpleeg de informatie voor de gegevens over het minimum aantal reizigers. Als het minimale aantal reizigers niet wordt bereikt, neemt de touroperator rechtstreeks contact met u op om de beschikbare opties te bespreken.

Uw voucher bevat informatie over ophaal- en afzetpunten. Mogelijk moet u vóór de tourdatum contact opnemen met de lokale touroperator om de informatie op uw voucher opnieuw te bevestigen. 

Tours kunnen tot 48 uur voor de tourdatum worden geannuleerd, tenzij anders aangegeven bij de tour die u bekijkt. Niet-restitueerbare tours worden duidelijk als zodanig gelabeld.

Lees de gedetailleerde informatie over de ervaring voordat u boekt. Zodra uw boeking is voltooid, sturen we u alle informatie in de bevestigingsmail. 

Zodra uw boeking is bevestigd, sturen we u een bevestigingsmail met daarin uw reisgegevens. Vouchers voor ervaringen kunnen online worden afgedrukt nadat de reservering is voltooid of via het gedeelte "Mijn boeking" op de startpagina.

Terug naar boven

Ander

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen mogen zwangere vrouwen tot het eind van de 35e week vliegen bij eenlingzwangerschappen en tot het eind van de 32e week bij meerlingzwangerschappen (bijv. tweelingen).  Na 28 weken moet u een verklaring van uw arts of verloskundige meenemen om uw uitgerekende datum te bevestigen en te bevestigen dat er geen complicaties zijn. Controleer ook de voorwaarden van uw reisverzekering. Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.

Ja, American Express Travel Insurance biedt een scala aan polissen, waaronder voor één reis, één jaar en een gezinspolis. Neem voor meer informatie contact op met de Ledenservice via het nummer op de achterkant van uw kaart. Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur.

Voor medisch advies over uw vakantiebestemming of reis, inclusief vaccinaties, kunt u contact opnemen met uw huisarts of plaatselijke reiskliniek. Neem de tijd om de nodige (of aanbevolen) vaccinaties op tijd te halen.

Als u tijdens uw reis een probleem heeft met een reisorganisator, kunt u het best rechtstreeks contact opnemen met de reisorganisator (luchtvaartmaatschappij, hotel of autoverhuurbedrijf). Als u een klacht heeft na de vakantie, neem dan contact met ons op via het nummer op de achterkant van uw kaart.

Raadpleeg de online privacyverklaring.

Ja – voor zover nodig voor uw reisboeking. Raadpleeg voor meer informatie onze privacyverklaring hier.

- Uw paspoort met de geldigheid wat nodig is voor het betreffende land dat u gaat bezoeken.
- Het is van essentieel belang dat de naam op de boeking exact overeenkomt met de naam op het paspoort.
- Voor latere naamswijzigingen worden kosten in rekening gebracht en deze kunnen ervoor zorgen dat u niet aan boord kunt gaan.
- Eventueel noodzakelijke visa.
- Uw tickets/ticketbevestiging.

Terug naar boven