Start of menu
Close Menu

American Express Travel Online Customer support

American Express Travel - Veelgestelde vragen

Hoe ontvang ik de bevestiging van mijn online reservering?

U ontvangt via e-mail een bevestiging met de details van uw online reservering. Als u deze bevestiging niet binnen 24 uur na uw reservering ontvangt, dan kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met de American Express Travel Online Services via telefoonnummer 020 - 504 8759.

Let op: deze bevestiging bevat nog niet het nummer van uw e-ticket of de voucher voor uw hotelreservering. Deze informatie ontvangt u de eerstvolgende werkdag in een aparte e-mail, nadat wij uw reservering hebben gecontroleerd.

Wat zijn de restricties van mijn ticket?

U kunt de voorwaarden van uw ticket opzoeken tijdens het boekingsproces op de pagina met het reisschema door "details” te selecteren. De volgende restricties kunnen op het ticket van toepassing zijn:

  • Non-refundable - restitutie is niet mogelijk
  • Non-transferable - naamwijzigingen zijn niet toegestaan
  • Non-exchangeable - wijzigen van het ticket is niet toegestaan
  • Non-re-routable - wijzigen van de route is niet toegestaan
  • Non-upgradeable - upgrade naar een hoger tarief is niet toegestaan.

Deze voorwaarden zijn door de luchtvaartmaatschappij opgelegd en dienen strikt te worden nageleefd.

Worden er administratiekosten in rekening gebracht?

De administratiekosten voor het online reserveren van een vliegticket bedragen € 15,- per ticket. Voor hotel en autohuur reserveringen worden geen administratiekosten in rekening gebracht. Voor het gebruik van uw American Express kaart worden geen extra servicekosten in rekening gebracht.

Kan ik een boeking voor iemand anders maken?

Boekingen voor derde partijen kunnen uitsluitend worden gemaakt door een ingelogde gebruiker. Wanneer u een reservering wilt maken voor een derde partij dient u zich er dus van te verzekeren dat u ingelogd bent alvorens de reservering te maken. U bent dan beschermd tegen frauduleuze transacties.

Hoe ontvang ik de vliegtickets en/of hotelvouchers?


Vliegtickets


Na ontvangst van de online reservering wordt deze door ons gecontroleerd. Vervolgens ontvangt u van ons op de eerstvolgende werkdag per email een bevestiging met het nummer van uw e-ticket. Bij check-in bent u verplicht een geldig paspoort te overleggen. Wij raden u aan om een geprinte versie van uw e-ticket mee te nemen en deze samen met uw paspoort te overhandigen bij check-in. Als u voordat uw reis begint uw ticket bent kwijtgeraakt, neemt u dan contact met ons op, wij adviseren u graag over een oplossing.

Hotelvouchers

Hotelvouchers kunt u na het afronden van de boeking direct via een link op de website afdrukken, Bij check-in bent u verplicht een geprinte versie van de voucher te overleggen. Als u voordat uw reis begint uw voucher bent kwijtgeraakt, neemt u dan contact met ons op, wij adviseren u graag over een oplossing.

Wat is een e-ticket?

Een e-ticket is een elektronisch vliegticket dat u via e-mail ontvangt na het voltooien van uw boeking. Wij raden u aan het ticket af te drukken en mee te nemen wanneer u reist. Als u het verliest, kunt u het online opnieuw afdrukken. Hotel- en autovouchers kunt u online afdrukken nadat de boeking is afgerond.

Hoe lang voor vertrek moet ik inchecken?

Wij raden u aan de volgende in-checktijden aan te houden voor vertrek van uw vlucht:
>Binnenlandse vluchten - één uur voor vertrek
>Europese vluchten - twee uur voor vertrek
>Intercontinentale vluchten - drie uur voor vertrek
De werkelijke inchecktijden vindt u terug op uw reisschema. We adviseren u op dat tijdstip in te checken om te voorkomen dat u uw vlucht mist of uw volledige reis wordt geannulleerd.

Wat moet ik doen om mijn boeking te wijzigen of annuleren?

Als u uw boeking wilt wijzigen of annuleren, neem dan tijdens kantooruren contact op met de American Express Travel Online Services via telefoonnummer 020 - 504 8759. Voor het annuleren of wijzigen van de boeking brengen wij 30,- euro servicekosten per hotelkamer, per vliegticket of per huurauto in rekening. Deze kosten gelden bovenop de eventuele kosten van de luchtvaartmaatschappij of leverancier. Zie hiervoor de voorwaarden van de betreffende luchtvaartmaatschappij of leverancier of neem contact met ons op tijdens kantooruren. Restitutiebetalingen worden gedaan naar de oorspronkelijke vorm van betaling.

Heb ik vaccinaties nodig?

Neem contact op met uw huisarts of de GGD voor advies over (vereiste) vaccinaties en gezondheidstips over uw vakantiebestemming.

Hoe kan ik betalen met Membership Rewards punten?

Op de betaalpagina kunt u aangeven hoeveel punten u wilt gebruiken voor uw boeking. U heeft de flexibiliteit om te betalen met uw kaart, uw Membership Rewards punten of een combinatie van deze twee.

Ik heb niet genoeg Membership Rewards punten om de reis geheel met punten te betalen. Wat kan ik doen?

Het is mogelijk om de reis gedeeltelijk met Membership Rewards punten te betalen en gedeeltelijk met uw American Express kaart. U bepaalt zelf welk deel u met uw punten wilt betalen. Het minimale aantal in te leveren Membership Rewards punten is 1.000.

Kan ik luchthavenbelastingen en andere toeslagen van de luchtvaartmaatschappij betalen met Membership Rewards punten?

U kunt ervoor kiezen uw punten te gebruiken voor zowel de reis als voor eventuele additionele kosten, zoals luchthavenbelastingen.

Worden er additionele kosten in rekening gebracht als ik betaal met mijn Membership Rewards punten?

Er worden geen additionele kosten in rekening gebracht voor het betalen met uw Membership Rewards punten.

Kan ik mijn Membership Rewards punten gebruiken om reizen voor familie of vrienden te boeken?

U kunt uw punten gebruiken om te reserveren voor derde partijen, zoals familie of vrienden. Wanneer u een reservering wilt maken voor een derde partij dient u zich er dus van te verzekeren dat u ingelogd bent alvorens de reservering te maken. U bent dan beschermd tegen frauduleuze transacties.

Wanneer ik mijn Membership Rewards punten gebruik voor het boeken van reizen voor derden, ben ik dan verplicht met deze mensen samen te reizen?

Nee, u bent niet verplicht met deze mensen samen te reizen.

Hoe kan ik luchthavenbelastingen en toeslagen betalen bij reservering?

Alle belastingen en toeslagen worden bij boeking samen met het tarief aan u geoffreerd. Bij het bevestigen van uw reservering kunt u ervoor kiezen het totaalbedrag of een deel hiervan met uw Membership Rewards punten of American Express kaart te betalen.

Hoe dicht op de vertrekdatum kan ik een ticket boeken?

U kunt tot drie dagen voor vertrek boeken, echter voor de beste beschikbaarheid is het raadzaam dit zo vroeg mogelijk te doen.

Kan ik een reisverzekering kopen met mijn Membership Rewards punten?

Nee, dat kan niet. Met uw kaart ontvangt u van ons een aantal diensten. Waaronder, afhankelijk van uw kaart, reisverzekeringsdekkingen. Voor deze dekking betaald u geen premie. Indien u deze dekking wilt uitbreiden dan kunt dit via American Express doen, bezoek daarvoor onze website. Hier vindt u meer informatie en aanvullende mogelijkheden.

Ik spaar nog geen Membership Rewards punten. Hoe kan ik mij hiervoor aanmelden?

Aanmelden voor het Membership Rewards spaarprogramma is heel eenvoudig. Bel de Ledenservice op 020 - 504 8000, toets 1.

Hoe krijg ik toegang tot mijn reisschema en hoe kan ik het printen?

Ga naar de homepage en klik op het tabblad Mijn Boekingen om uw boekingen te bekijken. U kunt uw reisschema daar afdrukken.

Kan ik een specifiek type bed reserveren, bijvoorbeeld king of tweepersoonskamer?

Ja, dat kan. Het type kamers dat beschikbaar is wordt weergegeven en kunt u vervolgens selecteren tijdens het boekingsproces.

Kan ik speciale verzoeken bij mijn hotelkamer reserveren?

Ja, dat kan. Voordat u uw boeking maakt, kunt u tijdens het boekingsproces specifieke verzoeken aangeven. Zoals bijvoorbeeld een niet-roken kamer. Dit blijft wel een voorkeur, we kunnen dit niet garanderen.

Reizen tijdens de zwangerschap?

De meeste luchtvaartmaatschappijen laten zwangere vrouwen toe tot het einde van week 35 in de zwangerschap. Bij een zwangerschap van meerlingen is dit tot het einde van de 32ste week. Hierna worden aanstaande moeders ten zeerste geadviseerd niet meer te vliegen. Indien u vragen heeft, neemt u dan contact met ons op.

Vanaf 28 weken, moet u een verklaring van uw arts of verloskundige meenemen waarin de vermoedelijke datum van de bevalling wordt bevestigd en dat er geen complicaties rond de zwangerschap zijn. Controleer de voorwaarden van uw reisverzekering. Als u nog andere vragen of opmerkingen heeft, neemt u dan contact met ons op.

Kan ik speciale assistentie op de luchthaven of op de vlucht aanvragen?

Ja, dat kan. Wij adviseren u dan wel om ons te bellen om uw vlucht te boeken. Dan kunnen wij zorgen dat u vlucht geboekt wordt in combinatie met deze speciale assistentie.

Zijn mijn gegevens veilig online?

Raadpleegt u alstublieft de Privacy Verklaring hiervoor.

Wat als ik een klacht heb?

Als u tijdens uw reis een probleem heeft met een reisaanbieder, dan adviseren wij u om direct met de reisaanbieder (luchtvaartmaatschappij, hotel, autoverhuurbedrijf) te spreken. Als u een klacht heeft na uw vakantie, neem dan contact met ons op.

Moet ik luchthavenbelasting betalen?

De opgegeven prijs is de prijs die u betaalt en dit is inclusief belastingen of heffingen.

Met wie moet ik contact opnemen als ik problemen heb tijdens het online boeken?

Neemt u dan contact op met de American Express Travel Online Services via telefoonnummer 020 - 504 8759.

Wat is de beste manier om up-to-date te blijven van de nieuwste American Express aanbiedingen?

Meldt u hier aan voor onze American Express nieuwsbrief.

Geeft u mijn persoonlijke gegevens door aan derden?

Raadpleegt u alstublieft de Privacy Verklaring hiervoor.

American Express treedt in deze uitsluitend op als reisagent en bemiddelt als zodanig tussen de client en de aanbieder van het reisproduct. American Express is lid van ANVR en IATA
Your secure session will be closed due to inactivity. Would you like to extend your session?
Your login has expired. Would you like to re-login?
Your American Express login has expired and you must login again to continue.